نحوه نوشتن نامه اداری در ورد آموزش جلسه 2

ابتدا آموزش جلسه اول را مطالعه فرمایید

یک نامه اداری ابتدا با نام خدا شروع می شود.

پس ابتدا شروع به تایپ کلمه بسمه تعالی یا به نام خدا شروع می کنیم.

فونت خودم را B NAZANIN انتخاب می کنم در صورتی که این فونت در سیستم شما نصب نیست به راحتی می توانید دانلود و نصب نمایید.

کلمه بسمه تعالی را تایپ می کنیم معمولا این کلمه با فونت 12 و در وسط صفحه قرار دارد.گزینه هایی که از آنها استفاده کردم در عکس به شما نشان می دهم.

بسمه تعالی را گوشه سمت راست تایپ کردم می خواهیم در وسط باشد گزینه وسط می زنیم در وسط قرار می گیرد.

بسمه تعالی در وسط قرار دادم می خوام سطر بعدی تایپ کنم گزینه ENTER میزنم یه خط می یام پایین تر.

میخواهیم بنویسیم رئیس اداره تامین اجتماعی

فونتش همین B NAZANIN و  عنوان تیتر BOLD بشه و سایز فونتش 14 باشه و در سمت راست قرار داده بشه.

 

الان رئیس اداره تامین اجتماعی در جای خودش قرار گرفته.سپس متن مورد نظر را انتخاب کرده گزینه B یعنی بلد کردن یا درشت کردن نوشتن کلیک کردیم و فونتش 14 و بزرگتر قرار دادیم.

الان می خواهیم این متن را تایپ کنیم.

موضوع:از کار افتادگی

احتراماً

اینجانب علی زرگری صادره از تهران به شماره شناسنامه 555 و کد ملی 5555555555 متولد 1367 فرزند رضا ده سال است که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستم.شماره بیمه اینجانب 0345768976  می باشد.

طی تصادف رانندگی در مورخ 20 دیماه 1398 توان کار کردن را ندارم لطفا با درخواست از کار افتادگی اینجانب موافقت فرمایید.

دکمه ENTER را بزنید

در خط جدید قرار گرفتین.ولی گزینه B فعال است و ما نمی خواهیم متن مورد نظر BOLD شده باشد.روی گزینه B کلیک کنید.

حالا یک نکته فکر کنید گزینه B فعال بوده و ما بعد از تایپ کردن فهمیدیم. و نمی خواهیم کل متن مورد نظر به صورت برجسته باشد برای اینکه این گزینه غیر فعال کنیم کل محدوده متن مورد نظر را انتخاب می کنیم.فیلم زیر را نگاه کنید.

https://rozmaregi.ir/wp-content/uploads/2020/02/2020-02-17_16-44-42.mp4

کلمات در یک ردیف قرار نداشتن برای اینکه زیبایی متن حفظ بشه و کلمات در یک ردیف قرار داشته باشن از گزینه justify به معنی تراز کردن استفاده کردم.

برای ذخیره کردن متن از منوی file گزینه save  به معنی ذخیره کردن را می زنیم سپس جایی که می خواهیم فایل ذخیره شود را انتخاب می کنیم و گزینه save را می زنیم.همچنین می توانیم از آیکون save  در گوشه بالا سمت چپ استفاده کنیم.همچنین اگر بخواهیم فایل در حالت های دیگر مانند pdf ذخیره  کنیم از گزینه save as استفاده می کنیم.

دیدگاهی در “نحوه نوشتن نامه اداری در ورد آموزش جلسه 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل