فرم رضایت نامه یا برائت ذمه از پزشک

در صورت نیاز به تغییر در فرمهای زیر با شماره های زیر تماس بگیرید.

کافی نت البرز واقع در خیابان نواب رشت(مرکز پزشکان، دندانپزشکان و پیراپزشکان استان گیلان) آماده خدمت رسانی در موضوعات مختلفی من جمله مالیات ، ثبت و تمدید پروانه و تبلیغات می باشد.جهت مشاوره در خصوص تمامی موارد می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

09396722272-09112383538

توضیحات:

احراز هویت بیمار / ولی / سرپرست / نماینده قانونی و شهود بر اساس مدارک هویتی معتبر ( شناسنامه ، کارت ملی ، گواهینامه ، گذرنامه ) خواهد بود و انجام آن هنگام تنظیم فرم الزامی است .

ولی قانونی پدر است و در نبود وی جد پدری می باشد . در صورت فوت یا عدم امکان دسترسی به ایشان و عدم تعیین قیم قانونی از طرف دادگاه مادر به عنوان ولی اتفاقی محسوب می گردد . سرپرست همان قیم است و قیم نماینده قانونی محجور است ( اعم از صغیر یا مجنون ) که از طرف مقامات صلاحیت دار قضایی در صورت نبودن ولی قهری و وصی او تعیین می شود.

برای تمام اقدامات درمانی که بر روی حقوق ناشی از ازدواج تأثیر می گذارد رضایت همسر لازمست (سقط جنین، هیسترکتومی، بستن لوله ها، تغییر جنسیت و…)در قسمت همراه بیمار از همسر بیمار رضایت گرفته شود.

موادی از قانون مجازات اسلامی :

الف – ماده 59 ق م 1 :

اعمال زیر جرم محسوب نمی شود :

بند 2 : هر نوع عمل جراحی یا طبی مشروع که با رضایت شخص یا اولیاء یا سرپرستان یا نمایندگان قانونی آنها و رعایت موازین فنی و علمی نظامات دولتی انجام شود در موارد فوری اخذ رضایت ضروری نخواهد بود.

ب – ماده 60 ق م 1:

چنانچه طبیب قبل از شروع درمان یا اعمال جراحی از مریض یا ولی او برائت حاصل نموده باشد ضامن خسارت جانی، یا مالی یا نقص عضو نیست و در موارد فوری که اجازه گرفتن ممکن نباشد طبیب ضامن نمی باشد.

ج – ماده 319 ق م 1:

هرگاه طبیبی گرچه حاذق و متخصص باشد در معالجه هایی که شخصاً انجام می دهد یا دستور آن را صادر می کند هر چند با اذن مریض یا ولی او باشد ، باعث تلف جان یا نقص عضو یا خسارت مالی شود ضامن است.

د-ماده320 ق م 1:

هرگاه ختنه کننده در اثر بریدن بیش از مقدار لازم موجب خسارت یا جنایت شود ضامن است گر چه، ماهر بوده باشد.

نمونه فرم های رضایت آگاهانه

1-دانلود نمونه فرم متخصص فک و صورت-جراح گوش ، حلق و بینی

2-دانلود رضایت نامه لیزر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل