چکیده:
هدف این مطالعه، شناسایی انواع کارآیی کانالهای بازاریابی برای فعالیتهای بازاریابی و ایجاد ترکیب بهینهای از توزیع بازاریابی هنگام استفاده از کانالهای مختلف توزیع برای آژانسهای مسافرتی عمده فروش میباشد. این پژوهش به بررسی 12 آژانس مسافرتی بزرگ در تایوان میپردازد و 7 کانال توزیع مستقیم و غیرمستقیم را برای ایجاد ترکیبی بهینه از توزیع بازاریابی و شناسایی انواع مختلف توزیع ارائه میدهد. همچنین از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (APH) برای اولویتبندی هفت کانال اصلی توزیع بازاریابی برای آژانسهای مسافرتی استفاده میکند: وبسایتها، تلویزیون کابلی، رادیو، مجلات حرفهای، آژانسهای مسافرتی خردهفروش، اتحاد راهبردی و روزنامهها. پنج معیار طبقهبندی شده در انتخاب یک کانال توزیع عبارتند از: هزینه های کلی کانال، سرعت پاسخ مخاطبان هدف، نرخهای برداشت، قابلیتهای معاملاتی و سود ناخالص کانال. نتایج نشان میدهند که آژانسهای مسافرتی عمده فروش در تایوان، آژانسهای مسافرتی خرده فروش را به عنوان بالاترین اولویت خود در انتخاب کانال پذیرفتهاند در حالیکه برای وبسایتها آژانسهای مسافرتی به عنوان اولویت دوم مطرح شده است. قابلیتهای معاملهای، سود ناخالص کانال و هزینههای کلی سه گزینه مطلوب برتر در میان پنج معیار مورد نظرند. در این مطالعه، یک مدل سلسله مراتبی خلاقانه از ترکیب توزیع بازاریابی برای آژانسهای مسافرتی عمده فروش هنگام تصمیمگیری مطرح میشود تا از ترکیب متفاوت توزیع، حداکثرسازی عملکرد و درآمد و غلبه بر تجارب سنتی مبتنی بر کاستیها به طرز موثری بهرهبرداری نمایند.