مراحل ثبت نام کارت بازرگانی

0
3040
ثبت نام کارت بازرگانی
ثبت نام کارت بازرگانی

ابتدا جهت تشکیل پرونده به اداره کل دفاتر و ثبت اسناد مراجعه کنید سپس مراحل زیر را انجام دهید

مراحل دریافت کارت بازرگانی برای افراد حقیقی به شرح زیر می باشد:

1-ابتدا به اداره مالیات جهت تشکیل پرونده مراجعه کنید سپس از ممیز مالیاتی شماره پرونده و کلاسه پرونده مالیاتی را دریافت کنید.

مدارک مورد احتیاج برای اداره مالیات:

*اصل کارت ملی و شناسنامه

*سند محل یا اجاره نامه

*تاییدیه کد پستی محل موردنظر برای راه اندازه کسب و کار(این تاییدیه را می توانید از اداره پست تحویل بگیرید)

لازم به الذکر هست از تمامی مدارک جهت تسریع در امور خود چند سری کپی تهیه نمایید.

2-سپس جهت ثبت نام کدرهگیری به کافی نت مراجعه کنید.

نکته مهم:اخیرا برای دریافت کارت، امتحانی در نظر گرفته شده است که باید مطالب موردنظر را از اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری دریافت کنید.

و تمامی مدارک که به اداره مالیات تحویل داده اید در این مرحله هم نیاز می باشد.ثبت نام کد رهگیری شامل 2 مرحله می باشد و زمانی که کد شما به 45 رسید مرحله ثبت نام تکمیل شده است.

3-پس از تکمیل مرحله قبل و دریافت کدرهگیری، نام کاربری و رمز عبور اداره مالیات دوباره به کافی نت و یا شرکت های ثبت کننده کارت بازرگانی مراجعه کنید.

در مرحله اول مشخصات متقاضی تکمیل می شود در این مرحله اسکن عکس پرسنلی و امضا شما در سایت قرار داده می شود در مرحله بعد مشخصات تماس شامل محل کار و محل سکونت به صورت فارسی و لاتین از شما خواسته می شود.

مرحله سوم مرحله مهم صدور کارت بازرگانی است که شامل 4 فرم می باشد که پس از پرینت گرفتن توسط متصدی کافی نت باید به مکان های مورد نظر مراجعه کنید.

فرم اول فرم گواهی عدم سو پیشینه می باشد

که باید به مراکز پلیس +10 مراجعه کرده سپس نامه دادگستری را دریافت کنید و در سیستم در مراحل بعد بارگذاری شود

فرم دوم فرم الف یا تایید حساب بانکی وحسن  اعتبار بانکی است که باید به شعبه بانکی که در آن حساب دارید مراجعه و بانک برای شما امضا و مهر نماید.

فرم سوم تعهدنامه مبارزه با پولشویی می باشد که توسط شما باید امضا گردد.

فرم چهارم فرم د یا تعهد گواهی امضا می باشد که برای گذر از مرحله سوم یا مشخصات ثبتی این فرم احتیاج است.برای تکمیل این فرم باید به دفاتر ثبت اسناد مراجعه کنید و پس از تایید و اسکن در سیستم بارگزاری شود.

پس از تایید این فرم توسط کارشناس که معمولا یک روز کاری زمان میبرد وارم مرحله چهارم میشوید.

4-مرحله چهارم مرحله سخت کار می باشد که باید به اداره کل ثبت املاک و اسناد کشور(اداره ثبت شرکت) مراجعه و سه برگه ثبت نام اظهارنامه را از واحد فروش اوراق بهادار که در داخل این مرکز وجود دارد تهیه و تکمیل کنید.

شما باید پلمپ دفاتر تجاری را با مراجعه به سایت ثبت املاک و املاک کشور انجام دهید.

بعد از پایان کار 3 برگ از آن پرینت بگیرید و از طریق اداره پست برای اداره ثبت اسناد و املاک  محل مورد نظر پست نمایید و منتظر بمانید تا  از این اداره جواب برای شما پست شود.

همچنین می توانید فرم اظهارنامه بعد از دریافت پلمپ دفاتر تجاری برای  تسریع کار  از سایت ما دانلود کنید و اقدام به چاپ نمایید.فرم باید به صورت تایپ شده باشد.

لینک دانلود فایل: روی عکس زیر کلیک کنید.

فرم اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی

نمونه فرم پرشده برای افراد حقیقی

فرم بالا بعد از دریافت پلمپ دفاتر تجاری از اداره پست به صورت تایپ شده به اداره ثبت اسناد و املاک محل مورد نظر تحویل دهید.

تمامی مدارک زیر را جهت تایید به اداره ثبت اسناد ببرید سپس باید در سیستم بارگذاری نمایید.

1-کارت ملی و شناسنامه

2-مدرک تحصیلی

3-تمامی فرمهای مرحله 3

4-پرینت فرمی که مربوط به ثبت نام کدرهگیری اداره مالیات است.

5-فرم اظهارنامه

 

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here